oricare (24)
Stimulate Business

SimFLEX

SimFLEX este simularea ce îi provoacă pe participanți să se transforme în managerii unor companii care se află în competiție pe o anumită piață. Pe parcursul mai multor ”cicluri financiare anuale”, participanții vor trebui să stabilească obiective strategice, să ia decizii de business și să gestioneze operațiuni pentru ca firma pe care o conduc să devină cea mai de succes din piață!

Galerie foto

Întrebări frecvente

Target group-ul este format din line managers, middle managers, oameni care se pregătesc să devină manageri și antreprenori.

Participanții formează echipe care vor concura unele împotriva celorlalte, într-o piață virtuală, pe parcursul întregii simulări.

Vor fi simulate mai multe perioade ale unei afaceri, timp în care participanții vor lua în mod independent decizii, ca membri ai unor echipe auto-conduse. Obiectivul este de a conduce afacerea într-un mod cât mai de succes și profitabil și de a o dezvolta gândind strategic. În acest fel participanții vor putea înțelege care sunt factorii de succes ai unei afaceri, vor reflecta și vor negocia cum ar putea să-i transfere în domeniile lor reale de activitate și de responsabilitate.

În funcție de obiectivele individuale de învățare (atât ale companiei cât și ale participanților) conținutul trainingului este adaptat nevoilor clienților – cu focus asupra “cunoștințelor despre aspectele financiare și a celor legate de conducerea afacerii” sau asupra “cunoștințelor legate de strategie și acțiunile necesare” sau asupra ambelor aspecte.

Cunoștințele financiare

Valorile fluxurilor financiare din cadrul companiei tale sunt materializate prin intermediul unor monede, marcatori pentru credite, mici bolțuri, cutiuțe și alte materiale specifice simulării.

Aceasta este cea mai înaltă expresie a unei învățări de durată – învățarea prin intermediul vizualizării și al simțului tactil. Participanții vor completa cele trei documente ale unui an financiar la finalul fiecărei perioade, vor calcula cifrele relevante și structura costurilor și analiza modelele financiare ca bază a deciziilor viitoare.

Strategia

Fiind membrii unor companii aflate în competiție, participanții vor dezvolta strategii individuale luând decizii cu privire la produse, fabrici, mărimea producției, structura prețurilor, canale de vânzare, optimizarea proceselor, managementul calității etc

După trecerea fiecărui an sunt identificate și analizate efectele și interdependențele deciziilor luate pe termen scurt sau mediu.

De asemenea, sunt luate în considerare masivele schimbări competiționale, se discută și apoi se hotărăsc acțiunile ce trebuie făcute în fiecare caz.

Procesele interne și legătura dintre acestea

Identificând și analizând deciziile strategice, vizualizând fluxurile din cadrul companiei și cu ajutorul materialelor simulării (monede, indicatori, cutiuțe), participanții vor identifica și analiza, de asemenea:

– Care departamente au colaborat, când, și în ce manieră astfel încât firma a avut succes? Ce interdependențe apar în cadrul acestei colaborări?

– Care dintre deciziile strategice a avut impact și care a fost impactul acestora asupra îmbunătățirii sau deteriorării proceselor din cadrul afacerii și implicit asupra succesului companiei?

Toți trainerii din cadrul companiei Evolutiv au dat dovadă de o maximă seriozitate, profesionalism, promptitudine și flexibilitate. Ne-au ajutat să îmbunătățim activitatea companiei prin dezvoltarea abilităților angajaților noștri. Mai mult decât atât, ne-au demonstrat că dispun de o experiență vastă în domeniul învățării și dezvoltării, fapt pentru care îi recomandăm cu căldură tuturor companiilor interesate de altfel de servicii. - Elena Cîrjan, KWS Semințe

Cum lucrăm?

În cadrul activităților, participanții devin antreprenori sau manageri executivi, echipele în care activează devin firme care acționează în piață, iar sala de curs devine ea însăși, o întreagă piață concurențială.

 

Participanții formează maximum 5 echipe de simulare, fiecare formată din 3-4 persoane. Aceste echipe vor concura unele împotriva celorlalte, într-o piață virtuală, pe parcursul întregii simulări.

Vor fi simulate mai multe perioade ale unei afaceri, timp în care participanții vor lua în mod independent decizii, ca membri ai unor echipe auto-conduse. Obiectivul este de a conduce afacerea într-un mod cât mai de succes și profitabil și de a o dezvolta gândind strategic.

Participanții vor ilustra activitățile interne și externe ale companiei și a valorile fluxurilor asociate pentru a simula procesele afacerii pe parcursul unui an cu ajutorul listelor de control.

Listele de control vor conține informații relevant pentru afacerea și domeniul de activitate cât și principalele teme de dezvoltare care apar pe parcursul unui an, în funcție de obiectivele de învățare ale companiei.

Simularea creează un context ideal pentru învățare, și lecțiile însușite au aplicații imediate, fiind direct transferabile în realitatea simulării, și mai apoi, în realitatea de zi cu zi.

Până la finalul fiecărei perioade ale unei afaceri, participanții vor avea parte de o abordare cuprinzătoare a subiectelor și ideilor care sunt legate de obiectivele de învățare. De asemenea, vor experimenta perioade intense de analiză și discuții pentru identificarea factorilor de succes în luarea deciziilor și a comportamentelor corespunzătoare. În final, pot lua parte la prezentări ale unor invitați din interiorul sau exteriorul companiei cu privire la subiecte specifice, legate de afacerile participanților.

Acest training excelează prin faptul că produce o îmbinare eficientă între simularea propriu-zis și subiectele specifice și ideile generate de către participanți, toate acestea susținându-se unele pe celelalte.