OBIECTIVELE CURSULUI
- Strategia poate fi considerată ca reprezentând alegerile conştiente ale liderilor organizaţiei referitoare la cerinţele şi oportunităţile din mediul de afaceri.
- Acest program răspunde la întrebările referitoare la scopul existenţei organizaţiei, la piaţa deservită de organizaţie, la ceea ce deosebeşte organizaţia de competiţie, la obiectivele care trebuie atinse în vederea obţinerii succesului şi la valorile şi principiile care trebuie să îi anime pe angajaţi. Majoritatea organizaţiilor care nu deţin o strategie bine definită îşi pierd concentrarea şi în cele din urmă sunt sortite eşecului.
CONȚINUT
Analizarea mediului de afaceri
- Clienţi
- Concurenţi
- Furnizori
- Tehnologii
- Influenţe externe – mediul global
Previziuni legate de viitor
- Supoziţii legate de viitor
- Situaţia economică viitoare
- Implicaţii pentru organizaţie
- Oportunităţi şi ameninţări
Crearea ideologiei de bază
- Raţiunea de a exista
- Misiunea
- Valori
Stabilirea direcţiei strategice
- Viziunea ideală
- Clienţi
- Competenţe de bază
- Produse/servicii de livrat
Definirea avantajului competitiv
- Concentrarea asupra business-ului
- Ancore competitive
- Analizarea concurenţilor
- Promisiunea de valoare
Stabilirea obiectivelor
- Domeniile în care se obţin rezultatele cheie
- Indicatorii de măsură
- Performanţa actuală
- Obiective
Elaborarea planului principal
- Factorii critici de succes
- Iniţiative referitoare la performanţă
- Schiţă program
- Planuri de implementare