Business VIBES for business MINDS

Evolutiv a fost prezent alături de BusinessMark la cea de a IV-a ediție a proiectului Business Challenge, in 29 septembrie la Hotel InterContinental, cu un super demo SimTALENT - una dintre cele mai populare simulări de business Evolutiv!

Delia Andries pe scena TEDx

Shape the Future este tema evenimentului TEDx la care colega noastra Delia Andries va urca pe scena Centrului de Afaceri si Expozitii din Bacau pe 7 octombrie. Despre tineri si despre diferentele de generatie, despre relatii si despre viitor, speech-ul Deliei este un mesaj construit in timp, pe care il transmite dincolo de sala de training, tuturor celor care nadajduiesc la relatii mai bogate cu cei de langa ei. 

Diary of a trainer, ep. 1: Pierderea virginitatii

-Nu va suparati, mi-am uitat un troller la dumneavoastra in parcare. Sunteti amabil sa vedeti daca mai este acolo? Da, acum 7 ore. Stiu, stiu ca a plouat... L-a gasit portarul? Ce biiine! Cum adica l-a aruncat la tomberon...? 

Curentul dezvoltarii personale si a non-formalului, a puterii interioare si a invatarii - continue, evident - a celorlalti s-a pliat perfect pe stilul nostru de a recoamda celor de langa noi ce si cum sa faca, cum e mai bine si mai sanatos, cum sa cumpere si sa consume, cum sa paseze, sau sa voteze. 

Trainerii apar de multe ori ca artistii vremurilor de demult, boemi si inconjurati de oameni si de contacte, avand intotdeuna un sfat bun si un zambet pentru oricine. Sunt ascultati si priviti, invitati sa participe la evenimente sau intalniri la care oamenii vin sa isi ia o stare de bine, o lectie de daruit mai departe, un model, un exemplu, un.. best practice. Sunt imbracati elegant, aranjati si cu public speaking-ul la ei, calatoresc numai prin locatii faine si au cate o poveste cam de prin fiecare. 

Castiga bine, au relatii minunate cu prietenii si partenerii sau partenerele de viata, sunt educati si, in general, au o viata model. 

Poate tocmai plecand de la perspectiva aceasta, din ce in ce mai multi tineri ma intreba ce sau cum pot face "pentru a deveni si eu trainer?". 

Citește mai departe: Diary of a trainer, ep. 1: Pierderea virginitatii

S(t)imulate evolution - SimSales

Fiind una dintre cele mai noi achizitii din portofoliul simularilor de business oferite de Evolutiv pe piata din Romania, simularea de business SIMSales® transforma participantii in agenti de vanzare care concureaza pe aceeasi piata. Vor simula intregul proces al vanzarii, dezvoltarii relatiilor si luarii decizilor si se vor intrece pentru cel mai bun scor al eficientei.

Pe parcursul derulării simularii, participantii trebuie sa construiasca si sa creasca relatii cu clientii. Obiectivul este de a obtine eficienta la cel mai bun scor - “Highest Score of Commercial Efficiency”.

Impartiti pe echipe ei vor explora procesul de castigare si dezvoltare a clientilor. Participantii vor simula intregul proces de vanzare: planificarea, prospectarea, identificarea nevoilor, prezentarea solutiilor, depasirea obiectiilor, inchiderea vanzarii si follow up.

Nu este usor, dar este interesant si atractiv!

Citește mai departe: S(t)imulate evolution - SimSales

Talent Planet Conference, 13 July 2017

Dragos-Cristian Finaru a fost pe 13 iulie alături de Roxana Mocanu, Ruxandra Caraivan, Stelio Verzera și Emanuele Rapisarda, KeyNote speaker @Talent Planet Conference, by ITOL SoL.

Am povestit despre biochimia talentului si despre alchimia latentului. Sau cu alte cuvinte, despre cum ne inselam zilnic, convinsi ca avem dreptate:

Cei mai multi dintre noi ne consideram persoane etice si corecte. Probabil consideram ca luam decizii bune in general, ca evaluam corect un om sau un job, ca facem tot ce tine de noi si ca atat in viata personala cat si in cea profesionala alegerile pe care le facem sunt in beneficiul nostru si al organizatiei din care facem parte.

In spatele acestei perceptii stau insa, mult prea des, biasurile cognitive sau erorile de rationament. Ele saboteaza procesul de gandire critica facandu-ne vulnerabili in fata interpretarilor gresite, a previziunilor eronate si a concluziilor pripite, toate acestea incheindu-se cu decizii si alegeri ineficiente si, de multe ori, chiar dureroase.

Partea buna, este ca vina este rareori a noastra. Partea proasta, este ca tot rareori avem dreptate.

Citește mai departe: Talent Planet Conference, 13 July 2017

Jocurile business-ului: Cum am început și noi, adulții, să luăm jocul în serios

scris de Letiția Lucescu

Spre deosebire de metodele clasice de învățare, business simulation games aduc un plus în cel puțin câteva zone, cum ar fi:  crește abilitatea participanților de a lega învățarea cu situațiile întâlnite în lumea reală, motivația și gradul de implicare sunt mult mai puternice, ai libertatea de a experimenta noi comportamente și decizii într-un mediu lipsit de riscuri, feed-back-ul e mai rapid, îți îmbunătățește abilitatea de a exersa leadership-ul și munca în echipă. În plus, prin ciclurile iterative de tip analiză-decizie-rezultat, simulările de business oferă instant indicii de performanță într-un mod lipsit de ambiguitate.

Jocul te învață să supraviețuiești

La ce te gândești când spui „joc”? Poate că la ceva artificial, prefabricat, simulat, adică la ceva opus naturalului. Dar, în ciuda aparentei contradicții în termeni, cel puțin în educație, nu există nimic mai natural decât jocul. Prin joc puii de animale învață toate tehnicile care-i vor ajuta să supraviețuiască. Copiii noștri se joacă nu pentru că le spune cineva că-i bine pentru ei, că vor fi fericiți, ci pentru că și la ei jocul ține de o nevoie fundamentală a vieții. Prin joc copiii descoperă lumea cu care urmează să se confrunte și îi învață secretele.

Asociat cu vârstele mici, jocul a fost cumva marginalizat, socotit drept ceva mai degrabă neserios în viața adulților. În cel mai bun caz privim cum joacă alții, trăim jocul prin delegare. O facem chiar și prin limbajul nostru. Când spunem că am făcut ceva în joacă, că am glumit (umorul ține tot de un joc, de cuvinte, de situații…) ceea ce vrem să transmitem de fapt e că nu trebuie să fim luați în serios, că putem fi foarte bine ignorați.

Un gamer experimentat este un adevărat expert în cel puțin patru lucruri esențiale pentru viitorul omenirii

Din fericire, în ultima vreme, grație exploziei industriei jocurilor pe calculator am început să redescoperim valențele extraordinare și, cum spuneam, naturale ale jocului și în viața de adult. Am început și noi adulții să luăm jocul în serios.

Ca să ne facem o idee despre cât de serioasă a devenit preocuparea pentru joc, să menționăm doar că în 2010, la nivel mondial, se înregistrau 3 miliarde de ore de joc online pe săptămână, iar previziunea de creștere până în 2020 este de șapte ori, ajungând probabil la 21 de miliarde ore/săptămână. Iată și o altă statistică. Tot la nivelul lui 2010, timpul petrecut de toți jucătorii de World of Warcraft din lume era de aproape 6 milioane de ani, iar 500 de milioane de gameri își petreceau cel puțin o jumătate de oră pe zi jucând online. Estimarea pentru 2020 e de 1 miliard.

Coffee Noir – a Business Detective Game

Un exemplu recent de business simulation game menit să exploateze atu-urile specifice gaming-ului în training-ul de business este Coffee Noir, un business detective game, creat pe baza muncii cercetătorilor de la Universitatea Economică din Poznan (Polonia) în cooperare cu game-designeri, developeri, playeri și testeri. Cu un scenariu realizat de un scriitor profesionist, Coffee Noir e practic un curs de afaceri pe care-l parcurgi, însă printr-o înscenare de tip roman polițist.

Arthur Oliver, un detectiv privat în Neo-London-ul anului 2021, este angajat să-l găsească pe Richard Hersey, un businessman din industria cafelei, dispărut de o bună bucată de vreme. Suspecți de răpirea lui Hersey sunt cei zece clienți ai săi. Pentru a ajunge la ei, detectivul Arthur își deschide o firmă de distribuție de cafea în ideea că astfel va putea intra în lumea în care se învârt cei zece, fără să ridice suspiciuni.

Problema lui Arthur este că nu se pricepe deloc la afaceri și drept urmare trebuie să parcurgă toate etapele unui program de business, de la producție, vânzări, marketing până la finanțe, management și resurse umane. În plus și mai ales, Arthur trebuie să învețe și să-și dezvolte abilități și tehnici de comunicare și negociere, având în vedere că pentru a ajunge la autorul „crimei” trebuie să intre în contact cu toți cei zece suspecți, fiecare având o personalitate total diferită de a celorlalți.


Fenomenul nu putea rămâne nestudiat, iar unii îl iau atât de în serios încât văd în el chiar un veritabil instrument de salvare a viitorului omenirii. Plecând de la premisa că „prin joc ajungem la cea mai bună versiune a noastră”, Jane McGonigal, game-designer și cercetător la Institute for the Future din Palo Alto, susține că un gamer experimentat este un adevărat expert în cel puțin patru lucruri esențiale pentru viitorul omenirii:

1. Urgent optimism, care s-ar traduce prin dorința de a acționa imediat în fața unui obstacol, combinată cu credința că există întotdeauna o șansă rezonabilă de succes și că, prin urmare, merită să încerci să-ți asumi riscuri, și, mai mult, că merită s-o faci chiar acum.

2. Social fabric expert; studiile arată că ne plac mai mult oamenii cu care ne jucăm, cu care intrăm într-o competiție simulată, chiar dacă pierdem în fața lor. Jocul presupune încredere în competitor – că va respecta aceleași reguli, că va sta în joc până la sfârșit și aprecierea faptului că e dispus să-și petreacă o parte din timpul său împreună cu noi. Sunt lucruri care sudează o relație și contribuie, în timp, la crearea și consolidarea de noi țesuturi sociale.

3. Blissful productivity, cum îi zice autoarea. Am putea s-o traducem mai neaoș prin „a trage din greu cu zâmbetul pe buze”, dar sunt convinsă că ați prins ideea. Un gamer, susține McGonigal, e mai fericit când joacă, chiar dacă asta înseamnă un consum mare de energie, decât atunci când doar se
relaxează. A fi productiv, a găsi cele mai bune soluții la o problemă, a răspunde eficient unei provocări fără să simți asta ca pe o povară, ci dimpotrivă, o bucurie, iată ce-ți poate aduce un joc.

4. Epic meaning. Un gamer câștigă în timp plăcerea de a fi implicat în acțiuni care inspiră respect și învață să fie parte din misiuni la scară mare, misiuni care altfel i s-ar părea cu totul inaccesibile.
În final, susține McGonigal, gamerii devin niște indivizi puternici, plini de speranță și cu încrederea că pot fi capabili să schimbe lumea.

La ce sunt bune simulările de business

Bine, veți spune, cu tot optimismul ăsta „epic”, un joc e până la urmă doar un joc. Realitatea e întotdeauna mai problematică, iar jocul poate fi privit, pe bună dreptate de altfel, și ca o fugă de ea. Iar întrebarea care-ți vine în minte este cât din ele și mai ales cum pot fi transferate toate aceste beneficii ale jocului și în viața reală.

Un răspuns tot mai larg acceptat și exploatat vine din zona training-ului, cu precădere în cel de business. Spre deosebire de metodele clasice de învățare, business simulation games aduc un plus în cel puțin câteva zone, cum ar fi: creșterea abilității participanților de a lega învățarea cu situațiile întâlnite în lumea reală, motivația și gradul de implicare sunt mult mai puternice, ai libertatea de a experimenta noi comportamente și decizii într-un mediu lipsit de riscuri, feed-back-ul e mai rapid, îți îmbunătățește abilitatea de a exersa leadership-ul și munca în echipă.

În plus, prin ciclurile iterative de tip analiză-decizie-rezultat, simulările de business oferă instant indicii de performanță într-un mod lipsit de ambiguitate.

Deși conceptul de business simulation games e cumva consacrat, unele studii mai rafinate fac diferența dintre business game și business simulation, considerând-o relevantă având în vedere așa numitul digital gap dintre generații. Astfel, s-a constatat, spre exemplu, că senior-managerii de peste 40 de ani preferă simulările de business, pentru că folosesc date reale și mai puțin jocurile de business care se bazează pe date fictive.

Șase jocuri care te pot face mai bun

Simulările de business pot acoperi întreg spectrul de abilități necesare unei afaceri, iar noi, cei din Evolutiv, am adus șase astfel de licențe:

1. SimTalent – participanții devin managerii unor echipe cu profil, cerințe și performanțe diverse. Recrutează, fac analize de performanță și potențial, iau decizii cu un ochi pe motivație și rata de fluctuație și cu altul pe bugete și se confruntă cu evenimente surpriză.

2. Income/Outcome – o experiență de business în care participanții devin executivi de top/antreprenori, intră în competiție cu corporații gigant și cuprinși de dorința de a câștiga, înțeleg repede dinamica financiară a unui business.

3. SimSales – experimentezi pașii vânzării și factorii lor de influență, întâmpini situații critice și aplici instrumente de comunicare specifice situațiilor prin care treci.

4. Managing3 (M3) – integrează relațiile dintre gândirea strategică, gândirea economică și managementul resurselor umane. De modul în care stabilești prioritățile depinde poziționarea pe o piață concurențială și atractivitatea ca angajator.

5. SimFlex – participanții gândesc și acționează ca executivi de top ai unor companii aflate în competiție pe aceeași piață. Pentru a reuși, dezvoltă strategii care să țină cont de faptul că există mai multe produse, mai multe locații de producție și mai multe tipuri de echipamente. Sunt piețe de desfacere de dezvoltat, procese de optimizat și evenimente externe de gestionat.

6. Frenzy – derulează patru cicluri de business în care participanții vând produse/servicii și își măsoară rezultatele, simulând realitatea organizațiilor lor. Special creat pentru grupuri mari, ca alternativă la evenimente de team building.

Pe scurt, simulările reprezintă cea mai eficace și rapidă cale de a aplica teoria pentru a o transforma în comportamente naturale și curând ele vor deveni o cerință de bază a oricărui program de instruire. E inevitabil.
Adulții de azi preferă interacțiunea, sunt pragmatici și nu au răbdare să citească prea mult. Stilul lor de învățare reflectă lumea de azi: agilă, directă, puternic experiențială. Au nevoie de provocări reale și mulți cred că pot face o treabă mai bună decât managerii lor.

Dați-le ocazia să înțeleagă complexitatea unui business global fără a le da cheile pe mână și puneți-i în competiție cu colegii lor. Atenție – nu cu un computer, ci cu colegii lor.

Unul din rezultatele cele mai valoroase e că pot vedea pe loc impactul cantitativ al unor decizii calitative, ceea ce e aproape imposibil în lumea reală.

 

ACT+ Leadership Academy

Poate cel mai complex proiect de dezvoltare si invatare construit alaturi de partenerii nostri de la ArcelorMittal Galati, ACT+ a (re)demarat in luna aprilie cu programe pentru trei niveluri manageriale: ACT+ Explore, ACT+ Challenge si ACT+ Scoala de maistri. In fiecare dintre aceste programe participantii vor fi implicati in module de training la sala, sesiuni de coaching, proiecte transversale si intalniri cu Directorul General, toate avand ca scop dezvoltarea leadership-ului si crearea de retele interne mai puternice.

#summit2017 #jointheconspiration #leadership

2 zile. 8 workshopuri. 12 speech-uri. 20 de invitati. Un singur eveniment.

Iar EVOLUTIV va fi acolo, invitandu-va si asteptandu-va sa traiti experienta noua a simularilor de business. 

Income|Outcome si SimTALENT sunt doua nume sonore din corola de simularilor de business aduse de EVOLUTIV in Romania. 

Sales & Marketing Conference @BusinessMark

Din seria întrebărilor ”Voi la ce lucruri imposibile vă gândiți la micul dejun?” , noi ne-am gândit să devenim parteneri la evenimentele organizate de BusinessMark și să oferim și celor din afara comunității noastre profesionale prilejul să ”guste” din instrumente de învățare care implică o trăire intensă.

O altă întrebare care ne ține trezi este ”Cum o să fim noi relevanți în viitor?” în mediul VUCA.

Un răspuns l-am găsit: învățând continuu.

Citește mai departe: Sales & Marketing Conference @BusinessMark

Sales & Marketing Conference | 9.03.2017

În cadrul celei de-a doua ediții a „Sales & Marketing Conference”, GIGI ANDRIEȘ și GHEORGHE ȘTEFĂNESCU, Senior Traineri ai EVOLUTIV Consultants Network, vor susține seminarul Income|Outcome - o experiență de business în care participanții devin directori executivi de top, echipele se transformă în corporații gigant, iar spațiul de învățare într-o piață concurențială, dinamică și în continuă schimbare.

Nu rata înscrierile! Locurile sunt limitate: http://bit.ly/2kgUp7m

Citește mai departe: Sales & Marketing Conference | 9.03.2017

Despre fain-ul din om

Cred ca avem cu totii, langa noi, pe langa noi, pe langa cei de langa noi, oameni faini alaturi de care merita sa stam, sa invatam, sa crestem si sa ii modelam. 

Ei sunt dornici de a invata lucruri noi, mereu, indiferent de tema, de subiect, de context. Cauta experiente, in mod inteligent si asumat, avand scoala intamplarilor de zi cu zi. Citesc, iau lectii, ii asculta pe ceilalti, se informeaza din surse variate si incearca mereu sa isi extinda ceea ce numim, constiinta. 

Ei servesc. Se servesc. Oriunde, oricand, dar nu oricum. Au nevoie sa fie de folos. Nu numai celor din jur, dar si celor care nu sunt (inca) in jurul lor. Gandesc pe termen lung, cautand ca actiunile, resursele si energiile lor sa contribuie la ceva sustenabil. Stiu ca degeaba ai principii frumoase, daca nu ai mainile batatorite de munca zilei de azi. 

Citește mai departe: Despre fain-ul din om

Pasi mici si salturi mari

“Tot asa cum victoriile personale preced victoriile publice in progresul oamenilor eficienti pe drumul maturitatii, esecurile personale duc la stanjenitoare esecuri publice de-a lungul regresului oamenilor ineficienti pe drumul imaturitatii.” 

Catalin Zaharia mi-a spus odata ca nu exista clienti/ pacienti/ oameni dificili, ci doar unii care nu au antrenamentul de a fi cooperanti, deschisi si eficienti. 

Si cred ca asa este. Marile victorii publice, vin din micile victorii personale. Iar micile victorii personale, vin in primul rand din exercitiul acestora, de zi cu zi, de an de an, de fapta cu fapta. 

Citește mai departe: Pasi mici si salturi mari

BLOG EVOLUTIV

Newsletter EVOLUTIV

Pentru ca vrem sa te ajutam sa economisesti timp, bani si energie, iti oferim posibilitatea de a-ti aduce cele mai noi articole, evenimente si oferte EVOLUTIV direct pe email.

Sediul EVOLUTIV
Bucureşti, IAA House - Calea Victoriei 126, etaj 3, sector 1
Telefon
Gheorghe Andrieș: 0723. 522. 025 (centrul regional București)
Cristina Ţirulnic: 0726. 684. 282 (centrul regional București)
Sorina Andron: 0742. 951. 687 (centrul regional Iași)
Mail
office@evolutivconsultants.ro
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd